1,4 milyar Euro’luk dış kredi

Hazine ve Finans Bakanlığı’ndan elde edilen bilgilere göre, Kahramanmara’ya dayanan depremler, finansman çalışmalarının altyapıları için Anatia’nın Güney -Doğu bölgesinin altyapılarından etkileniyor.

Bakanlık tarafından bu yönde yapılan çalışmalarla, Dörtyol-Hassa otoyolu ve demiryolu projesi için yaklaşık 1,4 milyar avro dış finansman öngörülmüştür.

İmzalı Anlaşmalar

Bakanlık ve Genel Alacaklılar arasındaki finansman hakkında anlaşmalar imzalanmıştır. Çeşitli ticari bankalar, İslami Kalkınma Bankası İsveç İhracat Kredi Kurumu (ECN) dahilinde faaliyet gösteren Sigorta ve İhracat Şirketi (ICIC) Kredisi garantisine uygun olarak katıldı.

İki yıl önce Dörtyol-Hassa Demiryolu ve Otoyol Tüneli Projesi’nin teklifi, Bağaş İnşaat-Ez Ienkaat tarafından ortak girişim tarafından gerçekleştirildi.

Projenin stratejik bir önemi var

Ulaştırma ve Altyapı Yatırım Bakanlığı Altyapı Genel Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilen proje stratejiktir, çünkü Iskenderun Körfezi’ni doğrudan Anadolu’nun Güney Bölgesi’ne bağlar.

İskenerun Körfezi’ni Dünya ve Raylar aracılığıyla Amanos ve Gaziantep’in arkasındaki sanayi alanlarına bağlayacak projenin tamamlanmasıyla, bölgedeki ulaşım altyapılarının gelişimi, ticari ve turizm faaliyetlerindeki artış, Türkiye’nin ekonomik ve sosyal kalkınma ve ihracatlarının desteklenmesi bekleniyor.

Proje, deprem ve bölgedeki ulaşım altyapılarının geliştirilmesi için de önemlidir.

Bu proje ile Türkiye’nin bu yıl demiryolu sektöründeki dış kaynak miktarı yaklaşık 4,2 milyar avroya ulaştı.

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp
Popüler Firmalar
Güncel Haberler
İşbirliği ve reklam için Teams | Telegram | Whatsapp bizimle hemen iletişime geçebilirsiniz.